A A A

Znaki graficzne towarzyszą człowiekowi od zarania dziejów. Malowane na skałach przez ludzi pierwotnych symbole i postacie otrzymywały znaczenie mityczne, magiczne i religijne. Strzegły tajemnic i przekazywały idee. Herby, totemy, amulety były i są kluczem wyróżniającym ich posiadaczy, określając ich jako silne i władcze jednostki. Przydają ich posiadaczom blasku, tworzą mityczną aurę i jednoznacznie określają status i przynależność do określonej grupy.


My w XXI wieku, ludzie współcześni, tak samo jak ci sprzed tysięcy lat kierujemy się w swoim życiu symboliką. Robimy to podświadomie, słuchając podszeptów i nakazów ukrytych w genach. Kolory, kształty i ich wzajemny układ wpływa na nas, kształtuje pierwszą ocenę i wpływa na decyzję. Znak graficzny, logo, kolorystyka firmowa, cała oprawa zwana identyfikacją wizualną firmy to nic innego jak wykorzystanie tkwiących w podświadomości znaczeń. Właściwe dobrana – daje pozytywne efekty przynosząc firmie wymierne korzyści. Dobrana przypadkowo, bez znajomości ludzkiej natury, znaczenia kolorów, symboliki kształtów może działać niekorzystnie.